Tillbaka på Koh Samui

Onsdag den  27 juli åkte vi tillbaka till Koh Samui med båten från piren vid Haad Rin, Koh Phangan. 9:30 gick bilen från hotellet och resan tog en ca 45 minuter på den kringel krokiga vägen med sina branta backar både uppåt och neråt.

Sen var det båtresa i 45 minuter och Ida somnade som vanligt i båtens guppande – den här gången fick hon sällskap av pappa sin.

På hotellet vid Bophut-stranden blev det lycka för tjejerna då vi fick ett rum med ”connecting door” alltså två rum med en dörr emellan så de fick ett alldeles eget rum och började genast att ställa upp sina leksaker och bestämma vem som skulle sova på vilken sida.

På kvällen blev det till att undersöka stranden Bophut och middagen blev på en av strandrestaurangerna där vi blev ganska långvariga då det kom en regnskur när vi precis ätit klart – men det var tur det för då fick vi tid för lite efterrätt.

I torsdags åkte vi på utflykt till shoppingcentret Big C och handlade lite. Emma fick ingen riktigt namnsdagspresent när vi  på Koh Phangan så det ordnade vi nu och sen handlade vi lite saker som vi behövde typ schampoo, äppeljuice (som är det enda Ida dricker nästan), chips och sånt som kan vara bra att ha! Och så lite nybakade munkar så klart…

Namnsdagspresenten blev inslagen i en Koh Samui karta och gavs till Emma när vi var tillbaka från Big C.

Det blev en skrivbok, lite färgpennor och ett pennskrin och en liten tiara som hon önskade sig. Lilla Ida fick var med på ett hörn och fick också en tiara…

Kvällens middag blev ett hopplock av olika thairätter och det var så klart fantastiskt gott. Ida nöjde sig med bara ris och Emma vågade sig på att prova den hemlagade lasagnen som visade sig vara en succé. Hon har insett att allt inte smakar som hemma och har börjat våga smaka lite mer. Så lagom tills vi kommer till Koh Lanta så kanske hon till och med har vågat sig på lite thaimat?!

Sista dagen på Koh Phangan

Tisdag 26 juli var vår sista dag på Koh Phangan och den spenderades på stranden nedanför vår strand – Haad Yao tillsammans med familjen från Mora. En kanonfin strand med lagom mycket folk och bra med skugga.

Emma tog med sig sina Polly Pocket dockor till stranden så Emma och Stella satt nästan hela tiden och lekte med dem i skuggan. Ida fick vara med ibland också men är inte riktigt på samma nivå när det gäller lekar och de stora tjejerna tycker inte att hon förstår… vilket hon inte alltid gör!

Var tillbaka på hotellet runt 17-tiden då barnen badade i poolen fram till 18:30 då det var dags för middag och vi gick till samma grillrestaurang som igår och det var åter igen fantastiskt god mat.

Det blev en ganska tidig kväll eftersom vi var tvungna att gå tillbaka och packa ihop alla våra grejer. Vi har så grymt mycket saker med oss men väldigt lite plats i väskorna så packningen är ett himla pussel varje gång. Och varje gång har vi nåt litet som har tillkommit men lite blöjor och välling är ju samtidigt förbrukat.

Våra dagar på Koh Phangan

Idag är sista dagen på Koh Phangan och vi har nu bott här på Hat Salat (Salad Beach) sen i fredags den 22 juli på Haadlad Prestige Resort & Spa i vår lilla bungalow med duschen och toaletten utomhus.

Vädret när vi kom var inte det bästa och efter att ha kollat på vädret så blev vi lite oroliga men det har visat sig att molnen kommer till kvällen och endast någon enstaka regnskur har kommit.

I lördags blev det en dag på vår strand och att utforska området lite.

I söndags blev ytterligare en dag på stranden…

På eftermiddagen träffade vi även en svensk familj från Mora som flyttade in i bungalowen bredvid oss och deras yngsta dotter Stella och Emma började så klart leka med varandra. Emma har ju redan ledsnat på att umgås med mamma och pappa så hennes hökögon och superhörsel spanar hela tiden efter svenska barn som kan vara möjliga kompisar.

Igår måndag tog vi en bil tillsammans med Jocke, Diana, deras son Alfons och deras dotter Stella till stranden norr om vår – och hade en heldag med snorkling och allmänt slappande i skuggan.

Allt så där superhärligt som det ska vara förutom att Emma trampade på något vasst som satte sig i foten som vi inte fick bort – och hon var hur ledsen som helst ett tag men sen gick det över och vi fick bort det när vi kom tillbaka till hotellet.

Daniel och Jocke snorklade en hel del och lyckades se massor med fiskar.

Tillbaka på Hat Salat så blev det middag på strandens bästa grillrestaurang. Nu har jag ätit Thaimat så länge så att jag var sugen på en redig köttbit... och det fick jag! Ida missade dock den goda maten då hon somnade sittandes på stolen - så vi fick turas om att ha henne liggandes i knät under resten av kvällen.

Blött välkomnande av Koh Phangan

Då var det dags att förflytta oss till Koh Phangan med allt vårt bagage.  Chauffören som skulle köra  oss till båten tyckte nog att det var mycket bagage då hans bil blev full med bara vårat bagage och då hade han fyra till han skulle plocka upp. Men vi kom till båten allihopa, lite trängre än som var tänkt bara.

Båtresan tog ca 50 minuter och när vi åkt 45 minuter öppnade sig himlen och till på köpet så blåste det massor. Ja ja det är ju bara vatten!!

Jag hjälpte Jennie och barnen av så att dom kunde springa och ställa sig under tak. Sen hade jag bara 2st ryggsäckar och 2st resväskor att få av och in under tak. Det gick förvånansvärt bra jag blev bara dyngsur men vad gör det, det är ju bara vatten.

Vi lyckades ganska snabbt att få en som kunde köra oss till hotellet och även här så fylldes bilen med bagage både här och där. Vi trodde vi skulle få bilen för oss själva men det var 5st till som chauffören tryckte in.

Lagom vi kom till hotellet så hade det slutat regna, det bara blåste en massa fortfarande. Hoppas på bättre dagar framöver här på Koh Phangan.

Sjukhusbesök

Då Emma haft 39 graders feber i tre dagar nu och vi ska åka vidare till Koh Phangan imorgon, så tog vi beslutet att åka till doktorn och kolla vad det är för nåt och om vi kunde få några Thailänska piller.

Det var lite skillnad mot sjukhusen hemma. För det första så fick vi med oss en sjuksköterska som var med oss hela tiden. Sen var det ingen väntetid och att sjuksystrarna jobbade i korta tajta kjolar och högklackat. Bara en sån sak!!

Vi fick först fylla i några papper sen undersökte dom Emma lite med febertaging och lite frågor om symtomer.
Sen fick vi komma in i ett rum där dom tog ett snortest på Emma sen var det två sköterskor som torkade Emmas kropp med fuktiga handdukar. Dom höll säkert på i 15 minuter och Emma tyckte det var jätteskönt.

Sen kom doktorn och tittade i öron, näsa, hals och klämde lite på magen.
Sen var det klart och vi fick med oss pencelin hem.
Emma hade nån hals och öron infektion och att febern skulle försvinna inom 48 timmar och att Emma inte skulle bada på två dagar.

Emma i väntan på taxin hem från sjukhuset. Hon var super duktig och nöjd över att dom inte behövde ta något blodprov på henne.

Sista dagen på Chaweng

Imorgon tar vi båten över till grannön Koh Phangan så idag är sista dagen som vi bor på Chaweng – tror vi i alla fall, vi ska bo åtta dagar till på Koh Samui men vi tänkte prova en annan strand.

Vi har under dagarna här inte aktiverat oss så där jättemycket. Det har varit skönt att få landa lite och bara ta det lugnt plus att värmen på mellan 32 – 36 grader i skuggan har fått oss att mest ligga vid poolen eller på stranden.

I måndags blev det dock en utflykt till Koh Samui Aquarium & Tiger Zoo, måste ju använda barnvagnen nu när den äntligen är här! J Där fick vi titta på alla möjliga fiskar och Daniel matade sköldpaddor till flickornas både förtjusning och förskräckelse. De tyckte det var lite läskigt när sköldpaddorna stack upp huvudet ur vattnet.

Sen kom vi ut till tigrarna och en leopard som röt till sitt allra värsta ryt just när Emma och jag gick förbi så vi båda hoppade högt och Emma ville inte stanna för att titta på tigrarna. Så hon och jag gick ut men Ida och Daniel stannade och tittade. Men som tur var så hade de tigrar även utomhus så Emma fick se några där med. Bl a hade de två små tigerungar man kunde gå fram till buren och hälsa på. Kändes inte helt tryggt med tanke på att nätet var lagat lite här och var med lite snören.

Sen i väntan på sjölejon showen så tog vi ett dopp i anläggningens pool och det var skönt det för det var 36 grader i skuggan.

Och efter showen var det dags att ta sig hemåt – men eftersom Ida valde att somna när vi var vid Lamai stranden så ville vi inte väcka henne utan vi satte oss på stranden och beställde varsin milkshake medan hon sov.

På kvällen blev det middag och en tur bland affärerna och när vi skulle gå hem var tjejerna sugna på de fantastiskt goda thailändska pannkakorna – så det fick bli några sådana att ta med till rummet.

I tisdags blev det bara att slappa vid stranden och poolen då det var 34 grader varmt och när Ida skulle sova middag så passade vi andra på att ta en paus ifrån värmen och höll oss på rummet en stund i den svalkande AC-luften. Förutom den lilla stunden vi var på rummet så var Emma i poolen mest hela tiden och simmade runt med sina armpuffar. På eftermiddagen ville hon inte bada mer eftersom hon frös och efter att få värma sig i skuggan lite trodde vi det skulle bli bättre men det blev det inte så vi gick tillbaka till rummet och det visade sig att hon hade feber! Senare på kvällen gick febern upp och hon hade runt 39 grader.

Så i onsdags var det bara att hålla sig inne och kurera Emma som låg helt utmattad i sängen med feber mellan 39 – 40 grader. Men som tur var så drack hon jättebra men åt nästan ingenting förutom lite av en grillad majskolv. I min oro ringde jag hem till mamma för att få råd och då känns det alltid bättre. Emma sa senare att det är bra att mormor kan så mycket om sjukdomar J

Idag torsdag har hon fortfarande feber men den håller sig runt 38, 5 grader istället och nu är hon så pigg att hon inte vill ligga i sängen längre och har ätit en hel majskolv och en hel munk – och druckit massor med vatten.  Hoppas det fortsätter åt det hållet så att vi slipper åka båt till Koh Phangan med en febrig Emma!

En helt annan sak: jag måste plötsligt ut på jakt efter nya solglasögon då Ida skulle prova mina och bröt av dem på mitten. Och nu när jag tittar efter nya säger hon: ”Mamma, Ida sönder dina – gör inget”

Jennie / 21 juli

Dag 2 - Koh Samui

Nu är vi inne på vår andra dag här på Koh Samui och Chawengstranden och har det bra. Igår var det en mulen dag och fläktade skönt och var ca 29 grader i skuggan så vi hann ta en promenad uppåt stranden och lite längs huvudgatan utan att svettas ihjäl - idag är det värre: 34 grader i skuggan!! Så idag har det bara blivit att ligga på stranden eller vid poolen och Ida fick sova middag inne på rummet så vi alla fick en paus ifrån värmen. Sen har vi suttit nån timme inne i hotellets lekrum medan barnen fick leka av sig lite.

Runt 16-tiden ringde de från receptionen och meddelade att vi hade ett bud i receptionen - och de var VAGNEN!!!! Äntligen är allt som det ska vara... Så ikväll kan vi ta oss en lite längre promenad och titta efter lite nya restauranger. I för sig har vi varit nöjda med de vi har varit på - igår åt vi middag på en liten Thairestaurang, vi beställde 5 st maträtter, vitlöksbröd och 3 läsk plus en ananasjuice till Ida och hela kalaset gick på 107 kronor!

Ida och Emma har hittills levt på Spagetti Carbonara, vitlöksbröd, pommes frites och glass - men huvudsaken att de äter. Ska nog försöka få i dem lite frukt också i för sig...

Ja nu är det nog dags att börja göra oss "fina" inför middagen - vilket betyder att vi kliver ur badkläderna och tar på oss shorts/kjol och ett linne och varsina flip flops.

Hälsningar från ett VARMT Koh Samui!

Jennie /17 juli

Lyckliga tjejer!!

Nya flipflopps och målade naglar på händer och fötter.

Semester!!

Kan inte bli mycket bättre än såhär va!?!?

Emma leker i sanden och jag tittar på samtidigt som jag får massage.

Plötsligt händer det!!

Efter att ha ringt varje dag och frågat om dom hittat vagnen och svaret alltid blivit: No stroller!!

Så hade vi nästan gett upp hoppet om den och börjat letat efter andra lösningar så händer det plötsligt!!!

Idag fick vi nämligen höra att dom hittat vagnen på Arlanda.

Det är bara att hoppas att dom lyckas skicka hit den den här gången.

Koh Samui äntligen!!

Ett litet propellerplan tog oss så äntligen till Koh Samui och tjejerna tyckte det var spännande att få åka buss ut till planet och se alla stora plan på nära håll.

På väg till våran lägenhet vi bokat så började vi fundera om det verkligen var som den beskrivning vi fått. Sista km gick nämligen på en konstig i en slalombacke. Beskrivningen vi fått var en km från stranden med bra väg hela tiden. Nu var det ca 3km till stranden!!! På först dålig väg och sen kraftigt trafikerad väg. Stämde inte riktigt!!
Vi tog ett snabbt beslut att ta oss härifrån till ett hotell nära stranden.

Det blev Chaweng cowe hotell på Chawengstranden. Toppen bra hotell så vi är mer än nöjda att vi bytte.

Daniel

Drömresan fick en mardrömsstart!

Ja äntligen var det dags att åka iväg på vår stora drömresa så kl. 15:30 den 12 juli åkte vi från Nykvarn mot Arlanda. Våra chaufförer stannade och åt lite mat med oss på Arlanda innan det var dags att gå in och börja gå mot gaten.

Flyget från Stockholm till Köpenhamn gick kl. 19:00 – precis som det skulle och resan ner gick jättebra. Till och med Ida satt still både under start och landning. När vi kom fram till Köpenhamn hade vi 2 timmar och 40 minuter att slå ihjäl och det gjorde vi med lite fika, en promenad genom affärerna och lekte på lekplatsen de har – sen var det dags att förbereda oss med välling, toabesök och blöjbyte innan vi gick bort till gaten. Väl där så var det fullt med folk som väntade på flygets avgång kl. 22:50… när klockan närmade sig avgång så hade fortfarande ingen boarding påbörjats och ingen information om varför.

Tiden gick och klockan blev 23:05 – inget händer, 23:30 – inget händer, däremot ser vi vårt plan och ett antal brandbilar, servicebilar och flygplatspersonal så vi börjar ana att något som inte ska hända har hänt. Vi väntade och väntade och fick till slut fick vi strax efter kl. 01:00 besked om att flyget är inställt och att vi måst hämta ut vårt bagage och få sova på hotell inne i Köpenhamn – inte alls vad vi hade planerat.

Ida sov i en lånebarnvagn och vi hittade en till vagn till Emma så att vi kunde skjutsa även henne. Vi kom ner till bagagehallen och fick vänta i kö för att komma fram till SAS disken för att få taxi biljetter och hotellvoucher och sen var det bara att hämta ut bagaget på två bagagevagnar och försöka skjutsa ut dessa samt två barnvagnar och fyra handbagageväskor – svettigt kan jag säga!

Trötta och hungriga gick vi ut för att ta en taxi – vilket inte var det lättaste. Det visade sig att ingen ville skjutsa oss och allt vårt bagage och vi fick vänta länge innan vi äntligen fick slänga oss in i två olika taxibilar som skulle köra oss till Park Inn Scandinavia Hotel – som SAS kallade det.

Jag och tjejerna kom först till hotellet Radisson Park Inn och jag bar in dem och 3 väskor handbagage och nu var vi klockan runt 2:30 och vår högsta dröm var att få komma in i ett rum och sova. Daniel kom efter och slet med att få in alla fyra resväskor plus barnvagnen och lagom tills alla väskor var inne var det vår tur i receptionen – och killen säger att vi har blivit skjutsade till fel hotell!!! Då var gråten nära… för mig – Ida skrek redan av trötthet och Emma hade tårarna i ögonen.

Killen hjälpte oss att ringa en ny taxi som skulle köra oss till rätt hotell Radisson Scandinavia sen var det bara att släpa ut allt bagage igen och åka till det andar hotellet. Vi kom dit vid 2:50 och fick äntligen checka in… i två enkelrum eftersom de inte hade några andra rum lediga och de skulle genast försöka hitta några extrasängar till oss.

Vid 3-tiden gick Daniel och Ida till det ena rummet eftersom det hade kommit en extrasäng dit medan Emma fick lägga sig i den enda sängen som fanns i vårt rum medan jag satte mig och väntade på min extrasäng – som efter ett samtal kom runt 3:20 och jag fick äntligen gå och lägga mig!!!

07:00 den 13 juli skulle vi ringa ett nummer till SAS för att få reda på var vi hade blivit ombokade så det var bara att ställa klockan för att gå upp och ringa. Efter 40 minuters väntetid i telefonkö kom jag fram och fick beskedet att flyget vi var ombokade till var kl. 11:55 till Stockholm (!) och sen vidare med Thai Airways till Bangkok och sen vidare till Phuket!! Hmm vänta nu – vi ska ju till Krabi!? Nej det fanns inga platser dit så Phuket var tillräckligt nära – därifrån kunde vi ju ”bara” ta en taxi till Krabi tyckte SAS!!

För det första så skulle vi till Krabi för att stanna en natt innan vi skulle åka vidare till Koh Samui och nu när vi inte kommer till Krabi så förlorar vi den hotellnatt vi redan betalt för samt flyget till Koh Samui som vi också betalt för – fast det kändes som ett litet problem i sammanhanget!

Vi åkte ut till Köpenhamns flygplats för att försöka ordna detta med SAS men det gick inte att göra något. Så vi valde att avboka sträckan mellan Bangkok och Phuket och bokade istället på egen hand flyg från Bangkok till Koh Samui.

Sen checkade vi in väskorna och åkte tillbaka till Stockholm!!

Kl. 14:30 fick vi äntligen sätta oss på Thai-planet och slappna av inför långflygningen som skulle ta 9 timmar och 20 minuter. Ida hade de första tre timmarna svårt att slappna av så det blev inte så mycket sömn då men sen somnade hon och vi kunde äntligen försöka sova lite.

Den 14 juli kl. 05:20 (thailändsk tid) var vi äntligen framme i Bangkok och eftersom det var helt oplanerat och flyget till Koh Samui inte fanns förrän imorgon 15 juli så behöver vi nu hitta ett hotell för en natt – puh!!

Ja, ja först ska vi hämta väskorna så får vi lösa hotellfrågan sen!

Trötta, hungriga och med två barn som inte var på sitt allra bästa humör (vilket är helt förståeligt) gick vi för att hämta ut väskorna för att så fort som möjligt få komma till något hotell och få mat och sömn… men det slutade inte här! Alla väskor kom förutom barnvagnen och efter 30 minuter vid Lost Luggage disken så fick vi lämna vårt telefonnummer och gå ut utan vagn!!

Vi lyckades boka ett hotell nära flygplatsen och åkte direkt dit och åt lite och somnade sen vid halv åtta tiden – och vaknade vid halv ett. Idag skiter vi i tidsomställningen och ansåg oss vara i stort behov av sömn!!

Så starten på resan blev helt annorlunda än vad vi hade planerat – men nu är vi här och det är huvudsaken. Det är varmt och skönt ute och vi har hunnit bada i hotells 30-gradiga pool på taket. Imorgon flyger vi vidare till Koh Samui för på riktigt börja vår resa!

Avresa

Idag åker vi!!

Kl. 15:30 åker två bilar med proppfulla bagage från Nykvarn till Arlanda där vi har gott om tid på oss att checka in, växla lite pengar, äta och titta på flygplanen.

Kl. 19:00 går avresan från Arlanda till Kastrup, Köpenhamn där vi kommer att få vänta i 2 timmar och 40 minuter innan nästa flyg går. Som tur är har vi varit där förr så vi vet hur lätt det är att spendera så mycket tid där. De har en liten lekplats för barnen där vi var i ca 2 timmar förra gången och sen har de ju massor med shopping att titta på så det ska nog gå bra. Det viktigaste är att vi håller barnen vakna så att de somnar lätt på nästa flyg.

Kl. 22:40 lyfter planet från Köpenhamn mot Bangkok och det är väl bara att kliva på, äta lite och bädda ner oss - kanske orkar se någon film eller läsa nåt?

Kl. 14:05 (thailändsk tid + 5 timmar) landar vi i Bangkok och får gå av och sträcka på benen.

Kl. 16:45 går planet från Bangkok till Krabi och vi landar kl. 18:05 där vi har en chaufför som väntar på oss och ska köra oss till vårt hotell för en natt - Krabi Cozy Place Hotel.

Hotel krabiThe Krabi Cozy Place Hotel is situated on the enchanting capital of Krabi Town the place where attractive by shops, nightlife entertainment facilities and the fantastic preserved culture of Krabi. Easily 15 minutes from the Krabi International Airport and not far away from the post station/police station which near by the hotel. Krabi Cozy Place Hotel featured 24 uniquely designed and decorated with attention to all details to make your holiday or business trip a pleasure guestrooms all accommodation offered full amenities. The swimming pool is specially designed to make your stay in Krabi Cozy Place Hotel a truly comfortable & cozy experience.

Här sover vi bara en natt eftersom vi den 14 juli flyger till Koh Samui.

Så nu ska huset bara städas, sista packningen ska fixas och lite räkningar betalas så är vi på väg sen!

Vi ska skriva så ofta vi kan!!

Jennie, Daniel, Emma & Ida

Då var det äntligen dags!!

Det är med en liten konstig känsla som man ligger här i sängen såhär dan före dan. Jag hade nog trott att man skulle ha mer resfeber än vad jag känner såhär kvällen innan. Men det är så mycket att tänka på med packningen och allt annat som ska fixas innan avresa så man har inte tänkt så mycket på själva resan och att vi ska vara borta så länge som vi ska.
Man har ju förstått att vi ska vara borta länge men inte hur länge det egentligen är.
Många frågar oss vad vi ska göra i Thailand så länge och om vi inte är oroliga för att det ska bli långtråkigt.
Men svaret är NEJ jag tror inte det kommer att bli långtråkigt, hade vi trott det hade vi nog aldrig gett oss in på det här.
Vad vi ska göra får man se när man kommer ner och kommer in i det Thailänska livet. Både jag och Jennie är medvetna om att studierna inte kommer att ta hela dagarna och att vi nog kommer att lägga plugg tiden till kvällstid så att man kan utnyttja dagarna med valfria aktiviteter.
Vad det blir kan bara tiden utvisa. Kanske har vi några dolda talanger som kommer fram nu när vi har tid att testa oss fram.

Vad är det då jag kommer att sakna när jag ligger där på stranden och ser tjejerna leka i sanden?
Rent spontant är det inget jag kommer på förutom närheten till familj och våra härliga vänner. Men när jag väl ligger där på stranden så kommer jag säkert att komma på nåt som jag idag inte ens kan tänka mig att man kan sakna.

När man har tänkt så länge och mycket på packning så ställer man sig frågan vad har vi glömt att packa ner som vi kommer att sakna där nere och vad är det vi skulle ha lämnat hemma?
Jag säger nu vad jag tror det är så får vi se om jag var i närheten när vi kommer hem.
Vad vi kommer att ha saknat är nog nåt barn tillbehör till Ida.
Det onödigaste får nog bli toasitsen till Ida. (Tur att den inte väger nåt.)

Vinterdäck

Kändes konstigt att byta till vinterdäck i strålande sol och 24 grader och iklädd endast shorts. Det kommer man nog inte få uppleva så många gånger till. Men nu är bilen förberedd inför vintern och vinterparkeringen i Gnesta.

Lunch- och middagsdate

Söndag 3 juli bjöd på lunchgäster och sedan fick vi själva åka iväg på middag!

Lunchgästerna var familjen Rydell: Madeleine, Anders och döttrarna Julia och Lovisa och det är så himla synd att vi inte hinner träffas oftare för barnen hittar alltid varandra direkt och börjar leka. Så det var supertrevligt som vanligt och jag hoppas att vi lyckas ses mer när vi kommer hem - Emma ser redan fram emot att leka med Julia igen - jag fick bara förklara att det nu dröjer jättelänge tills de träffas igen :(

Vid middagstid var det dags att packa cykelkärran och ta en kort cykeltur till Åkerbärsvägen och familjen Anna, Björn och Tyra där det som alltid bjöds på god mat, gott att dricka och trevligt sällskap! Men där behöver vi inte säga hej då ännu - för vi vet att vi kommer att ses flera gånger innan vi åker - till och med hela vägen fram till Arlanda eftersom Björn fått äran att skjutsa oss!

Lördag

Jaha, vi fortsätter att åka runt och träffa folk och försöka hinna träffa så många som möjligt innan vi åker och idag lördag 2 juli var det dags att åka hem - och äta middag i Vänstra, fast inte i vårt egna hus utan hos våra kära grannar (och goda vänner!) Karin & Alexander och deras barn Filip och Edwin.

Fick även gott sällskap av grannarna (och goda vännerna) på andra sidan vårt hus Daniel, Sandra och deras dotter Indra och kvällen blev så där trevlig som den alltid blir när vi ses! Plus en massa god mat...

Så det var självklart tråkigt att åka därifrån och veta att nu dröjer det LÄNGE innan vi ses - plus att vi också missar Karin och Alexanders fina bröllop i augusti - men vi önskar er lycka till med allt på er stora dag!! Ni kommer vara så fina!!!!

Semester

Fredag 1 juli jobbade vi sista dagen och sen var det bara att packa ihop sakerna på skrivbordet och påbörja semestern!

Det känns lite konstigt att säga Hej Då till alla - eftersom det än så länge bara känns som om jag går på en vanlig semester och kommer tillbaka om några veckor - men det gör jag ju inte. Det är både en skön känsla men samtidigt lite sorglig då jag trivs så himla bra på jobbet och med alla kollegorna - men det verkar som om jag är välkommen tillbaka :)

Fredagskvällen spenderades på det allra bästa sättet som man kan påbörja semestern på: med goda vänner!

Vi fixade mat och åkte ner till Hökmossenbadet och hade picknick ända fram till 23-tiden då myggorna fick oss att ge upp.