23 april

Nu har jag kommit in i livet som mammaledig och börjar få fullt upp i veckorna. Ida har fått lite mer rutiner och sover bättre både på dagen och på natten. Natten mellan 19 och 20 april sov hon 7 timmar i sträck  - helt fantastiskt att få sova så länge. Men hon skämde inte bort oss inte - natten efter sov hon som max 3 timmar i sträck. Hon börjar jollra lite och försöker nå saker men hon har inte riktigt koll på armarna än. I babygymmet tror jag hon kom på att om hon sparkar på ställningen så rör sig sakerna för hon gjorde om det typ 20 gånger när hon låg där.

Emma har vant sig vid lillasyster och vill pussa och krama henne mest hela tiden. Hon har varit en helt fantastisk storasyster och vi har sluppit att få en trotsig 4-åring som är avundsjuk på lillasyster. Men Emma kan ibland säga när vi äter och Ida sover att hon tycker att det är lugnt och skönt och få äta utan att nån skriker... Emma börjar redan planera vad Ida och hon ska leka när Ida blir större.

Idag var jag och tränade för första gången på typ 5 månader och det kändes som om jag saknade muskler i hela kroppen. Men imorgon lär jag få känna att jag lever - vi får se om jag kommer upp ur sängen eller om träningsvärken håller mig kvar.

Jennie / 23 april 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0