Trädgårdsarbete


Ja idag har vi allihop fått en rejäl dos friskluft och sol.

Emma & Idas mormor, morfar, moster och kusinerna Edwin & Adam var här och vi hade trädgårdsarbete på tomten här i Vänstra. "Vi" är väl att överdriva i för sig - de som jobbade var ju mest mormor och morfar. Det blev ett äppelträd och ett körsbärsträd nergrävet, en syrénhäck, rabarber, vinbärsbuskar, gräslök och två rosenbuskar - äntligen får vi lite växter på tomten. Blir spännande att se när allt börjar växa till sig. Daniel är på svensexa så han blir nog överraskad imorgon när han vaknar - glatt överraskad!

Ida har idag burits runt av moster Julia och mormor och sovit i omgångar och var hur pigg som helst vid 21-tiden. Emma och jag har tittat på Robinson och Emma tycker det är så spännande. Hon ville att Erik Billing skulle vinna duellen i burarna för hon tycker det är svårt att säga Jarmo... :-)

Men nu är kl. 22:20 och jag har lyckats få båda tjejerna att sova. Ida sover lite oroligt och jag ser en hand eller fot sticka upp lite då och då ur spälsängen. Hoppas hon somnar in lite djupare snart - så kan jag själv slappna av lite bättre och lyckas somna.

Jennie / 24 april

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0