23 augusti: Bröllopsdag!

Idag har det gått 6 år sen vi gifte oss!! Helt otroligt! Inte att det har hållt i 6 år utan hur otroligt fort tiden går - men det stämmer väl att tiden går fort när man roligt! Vi har inte direkt firat bröllopsdagen nån gång. Jo kanske första året men sen har vi inte hunnit med riktigt så idag tänkte vi hitta på något trevligt!

Morgonen började dock med helt andra aktiviteter: jag och min träningskompis Maria spelade en badmintonmatch som gick bra trots omständigheterna med graviditet (hennes inte min) och öm handled (min) och vi börjar nu känna oss redo att möta våra äkta makar Daniel och Kristofer i en match. Om vi inte vinner så kanske vi kan få oss ett gott skratt i alla fall - och säkert Daniel och Kristofer också! Emma följde med till Gröndal där vi tränar och hon brukar ha med sig en målarbok, kritor och lite fika och är hur duktig som helst som bara sitter där och målar och tittar när vi spelar. Idag fick hon prova att spela lite och börjar redan bli duktig. Inte så att bollen kommer över nät men hon träffar den i alla fall!

Efter matchen åkte vi hem och duschade och åkte igen - till Folkpool i Järna där vi bestämt möte med mina föräldrar för att få inspiration till framtida pool i Vadsbro (mitt föräldrahem). Emma tog direkt av sig jeansen när hon kom dit och skulle bada benen! Vi hade med oss baddräkt till henne men det var inte värt att nämna för henne för då hade vi aldrig kommit därifrån.

Nästa stopp var Trosa och när vi skulle åka så vill Emma hellre följa med mormor och morfar hem. Helt förståeligt! Slippa gå omkring i massa gränder och titta - istället få vara med mormor och morfar i deras trädgård och hjälpa till!

Så vi åkte till Trosa med Ida och Emma åkte till Gnesta.


 

Så bröllopsdagen - en del av den - spenderades i Trosa med härligt god mat och fint väder! Åkte efter middagen till Gnesta för att hämta Emma och fick oss lite glass till efterrätt så nu var Daniels dag räddad.

Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0