Bilen, bilen, bilen

Åh det är så himla kul att ha bil! Självklart har vi bosatt oss på landet också så att vi behöver ha två såna där roliga plåtsaker på hjul!!! 

Ja nu vet jag inte hur mycket alla har hängt med men här kommer en liten summering av eländet:

Kommer inte exakt ihåg datumet men det var runt den 4 augusti som bilen la av på motorvägen när Emma och Daniel hade varit och handlat. Som tur var hann de rulla upp på Nykvarnsavfarten och stannade i väggrenen. Hjälten Björn fick komma och bogsera bilen och alla matvarorna hem till oss.

Vi lämnade in bilen till en kollega på Scania som har bilverkstad som åkte till verkstaden på sin semester för att hjälpa mig... TACK Jörgen!!! Vi fick tillbaka bilen den 7 augusti och blev då 11.500 kr fattigare då det var turbon och vevstaksgivaren som gått sönder och vi bad dem även kolla bromsarna och det visade sig att de var dags att byta bromsskivor. Så poff - tomt i plånboken!!

Den 10 augusti var Emma och jag på bio i Heron och då börjar motorlampan lysa igen... gissa om jag blev nervös på motorvägen! Tänker lämna in bilen igen men hinner liksom inte med och sen slocknar lampat och då blev det inte lika bråttom med det. Dumt tänkt!!!! 

Den 25 augusti vägrar bilen starta efter att jag varit på promenad i Nykvarn och min man får komma och rädda mig och Ida. Ännu en gång får hjälten Björn komma och rädda oss och Emma tror nu att det här är hans jobb... Men mamma: det är ju ingen fara om bilen går sönder - Björn kommer ju! :-)

Lämnar in bilen på kvällen den 25:e och de kommer snabbt fram till att det är tändkassetten och byter ut den - kostar 2.500kr. Yippie!! Men gissa vad som händer den 26:e augusti - nämen då är batterifan helt slut!!! Och bilen står där igen och hånler och inte vill starta!!! Så det var bara att packa in sig i Foxen när man skulle nånstans!! Puh!!!

Köper ett nytt batteri den 29 augusti och nu rullar bilen igen... Äntligen!!!

Nämen... vadå - motorlampan börjar lysa igen den 30 augusti!!!

Blocket nästa!!!

Fortsättning följer...

Jennie / 30 augusti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0