Hemska sanningen

I måndags fick Emma för sig igen att ha en "Varför"-dag och frågade 1000 frågor och jag vet inte om hon egentligen ville höra allt jag svarade.

Det började med att hon frågade hur man gjorde blodpudding - när vi åt det. Och ärlig som jag är sa jag att det är lite grisblod i - sen kom lögnen - fast bara pytte pyttelite! Oj vad hon såg förskräckt ut!

Kvällens middag bestod av fläskkotletter och hon ville då veta hur man gjorde dem och fick ju då veta att de också kom från grisen - som man var tvungen att döda först - eftersom vi inte kan äta levande grisar... stackars barn - hon kommer att bli vegetarian snart - och jag med om jag måste vara på fler köttfrågor!!!

Jennie / 9 december

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0