Paneng

Som ni vet så gick jag en 3-timmars Thai Cooking Class i Thailand och lärde mig då bland annat att göra Paneng Curry med kyckling och köpte även med mig lite kryddor hem.

Nu hade jag kanske inte behövt köpa hem kryddorna eftersom det finns en liten Thai Market i Södertälje som har det mesta - men det visste jag inte då!

Så igår var det premiär för min Thaimatlagning och vid 16-tiden med Ida på höften satte jag igång och ärligt talat var jag lite skeptisk i början på att jag skulle lyckas - men det gjorde jag!!! Det blev så himla gott... lite spicy men himla gott!

Så nu ska jag prova på fler rätter och snart kan ni ringa hit för Thai Take Away! :-)

Jennie / 15 december

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0