29 juli: Reklamfilming

Jaha då har den stora dagen kommit då Ida skulle vara med i en reklamfilm för Neslés nya märke. Det skulle vara 7 bebisar i varsin scen och de första 6 skulle gråta och den sista skulle vara glad eftersom han får just den här mjölkersättningen. Vi var på plats kl. 12:00 och fick sen vänta och vänta fixa kläderna och sen vänta igen, fixa håret och bestämma bakgrund och sen vänta igen och vänta och vänta...

Fransmännen från Nestlé var där och ändrade om i scenerna hela tiden och helt plötsligt tar de bort en scen där en bebis ska ligga ner och gråta. Och tyvärr var det Idas scen. De bestämde sig för att de bara vill ha sittande bebisar. Vi fick prova med Ida några gånger och hon satt faktiskt riktigt bra men tippade ibland helt plötsligt. Vi la en filt bakom och då satt hon riktigt länge och de och jag trodde att det skulle funka - tills de frågade om hon kunde gråta samtidigt och sitta... Äh NEJ det kan hon inte!!! För det är nämligen så att när Ida är ledsen och skriker så slänger hon sig och sparkar med benen (efter sin mamma så klart!) så det var helt omöjligt att få henne att sitta i det läget.

Så vi fick snällt åka hem kl. 20:15 på kvällen efter en hel dag vid inspelningen. Och det är klart att det kan tyckas som slöseri med tid men vi var som en liten föräldragrupp där jag hade 6 andra föräldrar att umgås med, vi fick supergod lunch och blev servade med vatten, fika och frukt under hela dagen så jag hade en riktigt trevlig dag.

När vi skulle åka hem fick jag kläder som tack för hjälpen plus att jag får det vanliga arvodet för Ida. Det är klart att jag kunde ha gjort något annat kul med resten av min familj men det var ändå en intressant dag som var kul att vara med om och dyker det upp en chans igen så vet jag vad jag ger mig in på!!

Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0