Valborg

Jaha, då har vi klarat av Valborgsmässoafton också! Jag och tjejerna var hemma på torsdagen och njöt av solen. När Ida sov så plockade Emma och jag och grannarna pinnar och ris längs vägen och gjorde en brasa till kvällen.

Startade grillarna 17:00 och 18:00 dök resten av grannarna upp med sin mat och sina grillar. Det blev lite rörigt för vi hade inte riktigt räknat med att alla skulle komma så det fick hämtas in stolar och bord för att det skulle räcka.

Kl. 20 så var det dags för Ida att nattas och jag tyckte själv att jag hade planerat eftermiddagen bra med mat och sömn för henne så att hon skulle somna sött runt åtta för att jag skulle kunna vara med vid brasan. Men nähä då... Ida hade andra planer idag. Hon var grinig och kinkig och somnade inte förrän 21:20 och jag var inte ute vid brasan förrän vid halv tio. Fick njuta av brasan och sällskapet i ungefär 30 minuter sen var det nästa tjej som var trött. Så det var bara att gå och in natta nästa och när klockan var strax innan 23 så hade Emma somnat och jag tog beslutet att inte gå ut utan gick och la mig.

Men, men det blir väl en brasa nästa år jag kan titta på!

Jennie / 5 maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0