Sista veckan

De senaste dagarna har vi haft riktigt lata dagar. Vi har promenerat längs den 8 km långa finkorniga stranden - som guideböckerna beskrivit som “nästan folktom” vilket inte riktigt stämmer - vi har slappat vid poolen, tagit promenader in till byn Bangtao och Emma och jag har lyxat till det och gjort manikyr och pedikyr. Ida kryper runt och gapar som vanligt eller sitter i vagnen och myser.


Vi hade under förra veckan ganska så “dåligt” väder med bara runt 29 grader och mulet nästan varje dag men de sista dagarna har det varit strålande sol och 31-32 grader vilket är skönt och vi har nästan bara legat vid poolen eller på stranden eftersom det är för varmt att göra så mycket annat.


I förrgår var det ett svenskt par som gifte sig på stranden som vi fick se och när bruden kom gående ner för gången av vit sand kantad med blommor sa Emma: “Åh mamma nu kommer prinsessan. Tänk om du och pappa kunde gifta er på stranden i Thailand“. Jag sa att jag och pappa ju redan är gifta men det verkade inte spela nån roll eftersom hennes svar var “ja men jag tänkte att ni kunde passa på nu när vi ändå är här i Thailand”.

De senaste dagarna har vi haft en riktig semester - Ida har sovit till 7.30 ett par dagar och en dag till 8.30 vilket annars är förmiddag för oss. Den dagen gick enormt fort eftersom vi inte var klara med frukosten förrän strax efter 10.30 - men jag klagar absolut inte!

Eftersom dagarna är få tills vi åker hem har vi börjat fundera över vad vi ska köpa med oss hem och vi har ju shoppat en del redan och har nu skrivit en liten lista på vad vi ska köpa - för att inte glömma nåt och Emma som har hört oss prata säger en dag: Mamma, var får vi alla pengar ifrån egentligen? Ha, ha, ha… ja vad säger man… rånat en bank med helikopter! Nej vi förklarade att pappa jobbade på Astra och de ger honom pengar för det jobb han gör och då skrattade hon och sa att det var konstigt att Scania betalde mig pengar - fast jag inte ens är där! Smart unge… Hmm hur ska jag förklara det här nu då?! Nej det fick bli att något som heter Försäkringskassan ger mig pengar för att jag är hemma och är mamma till Ida eftersom nån måste vara hemma med henne när hon är för liten för dagis. Puh - hon nöjde sig med den förklaringen! En vanlig dag hade det kommit följdfrågor men det gjorde det inte idag.

Emma har annat att tänka på tror jag. Hon har fullt upp med alla aktiviteter som är på gång här på hotellet och fullt upp att leka min sin kompis Elsa som hon tycker så mycket om. Men tyvärr åker Elsa hem imorgon onsdag - inget Emma har sagt något om än men när hon väl har åkt så kommer hon att sakna henne massor! Men hon kommer nog ha fullt upp att göra med allt som är på gång. Både Emma och Ida fick varsin ansiktsmålning i lördags och de kan de få nästan varje dag om de vill här.




Vi har haft flera trevliga kvällar med Elsas mamma och pappa och har till och med lyckats få lite gott vin som de hade med sig hemifrån. Vi har också träffat på familjen Bussler - Maria, mamman i familjen är kompis med min chef på Mrjet - den härliga Emma Andersson och Maria och jag har innan resan haft sporadisk kontakt via Facebook så det var kul att äntligen träffa henne i verkliga livet. Och världen är ju bra liten - det visar sig att hennes man, Greger har jobbat tillsammans med den ena hälften paret Grafford, våra goda vänner i Trosa. Imorgon 25/11 ska vi ut och äta middag med familjen Bussler och nystar vi lite till så kanske vi har fler gemensamma bekanta!

Oj då, nu blev klockan visst 23.30 så det är väl dags att krypa ner i den ständigt sandiga sängen och irritera sig på alla små sandkorn som kittlas längs benen och läsa en god bok och samtidigt fundera över hur sjutton man kan få så mycket sand i sängen trots att man har skakat både täcken och lakan! Men, men det är ju ett övergående problem och det dröjer väl tills det problemet kommer tillbaka!

Jennie & Daniel - som snart är hemma igen…


Kommentarer
Postat av: Gittan

Njut så mycket ni kan de sista dagarna för härhemma är det bara regn och rusk. Behöver Lasse släpkärra eller lastbågar när han ska hämta er hur mycket extrapackning har ni ????? Vi ser framemot att få hem er igen. Puss och kram

2009-11-25 @ 17:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0