Fortsättning: Trött på folk

Jag fick ett härligt mail från en av mina vänner (Tack Kinna!) som jag bara måste dela med mig... det där med att bli trött på folk var jag visst inte ensam om. Kinna och hennes man Stefan håller på att renovera huset och har fått höra en del:

Vi har rivit halva övervåningen och Stefan håller på att bygga kök åt oss:
* Vi har valt en vit diskho - ja det kommer ju att bli repor i den på en gång. (ja, men det blir repor i metallhoar också, och denna är jättesnygg)
* Vi har valt att inte ha en diskbänk, utan endast bänk i trä - ja, då kan ni inte äta fisk nåt mer (va?), för hur ska ni kunna tina den (jag brukar alltid lägga det jag tinar på en tallrik men det kanske jag är ensam om i hela världen)
* Vi har lagt ett trägolv som vi målat med ljusgrå linoljefärg - vad tråkigt att lägga ett sånt fint golv och sen måla över det.
* Vi har köpt en kamin - tänk att lägga ut så mycket pengar på något som bara är prydnad (den är inte i gjutjärn och därför kan man inte förvänta sig att den kommer att vara någon typ av värmekälla överhuvudtaget) och är det inte bättre att ställa den på andra sidan skortstenstocken...

Oj vad jag skrattade... Är det nån som har nåt mer roligt så hör gärna av er!!!!

Jennie / 2 september

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0