Jobbig kväll

Skönt att få komma iväg och träna lite så här på torsdagskvällen. Först en springtur på bandet och sen ett Core-pass med min personliga tränare Ingvor ;-). Nu ser jag fram emot att få komma hem och natta barnen och sätta mig med en god smörgås och en kopp varm Oboy framför TV:n och Criminal Minds... Mmmmm härligt!!!

MEN NEJ DÅ!!! Kvällen blev inte alls som planerad...

Daniel åker och spelar bandy kl. 20:15 och Emma lovades att få kolla klart på Idol och sen är det tandborstning och sovdags. När klockan är 20:57 säger hon att det snart är slut och jag sätter mig framför datorn i 5 minuter innan jag säger åt henne att det är dags att sova - och då har hon hunnit slumra till i soffan vilket gör att måste väcka henne för att borsta tänderna. Och då bryter helvetet lös... Hon blir jätteledsen för att hon inte fick se klart Idol och för att pappa inte var hemma och för att hon inte ville borsta tänderna och inte gå och sova... pust!

Så hon skriker - högt!! Och vad tror ni - jo hon väcker Ida som skriker - ännu högre!!!

Emma vill prata med pappa så jag ringer upp Daniel så får han försöka lugna storasyster så lugnar jag lillasyster - vilket går sådär!

Kl. 22:00 somnar Emma äntligen - efter att vi både borstat tänderna och kissat... men lillasyster har blivit pigg och vill INTE sova!!! Ja, ja Criminal Minds är ju ändå slut och hungern har jag i kaost glömt bort.

23:00 väljer Ida att ge upp och somnar och jag som är SUPERHUNGRIG går och äter min smörgås framför nåt skitprogram på TV och somnar sen inte förrän halv ett!! Härligt med barn... tur att dom är så söta!!!

Jennie / 10 september


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0