Kalasdags!

Tidigare i veckan fyllde Edwin Skoog 6 år och idag var det kalas för honom. På grund av blåsten så blev det inget kalas under partytältet på gräsmattan utan Edwins mamma och pappa hade roddat lite hemma i 4:an och lyckades imponerande nog få in 20 barn och 10 vuxna på sina 80 kvm!! Som ett socialt experiment - men lysande resultat!!

Efter fikat var det dags för trollkarlen Anders att trolla lite för barnen vilket uppskattades av alla - både barn och vuxna!



När kalast slutat och alla utom våra egna barn gått hem kunde man höra sina egna tankar igen och vi fick en chans att pusta ut. Mina tankar går till alla som jobbar med barn... puh! Jag och Anna med våra barn stannade kvar hemma hos gräsänkan fru Skoog och beställde hem sushi på kvällen då "männen" hade grabbkväll med beachvolley och fotboll.

Fick åka hem vid 20-tiden för att inte riskera att Emma somnade i bilen - för då hade hon fått sitta kvar eftersom jag inte orkar lyfta upp henne för trappen till hennes säng! Väl hemma somnade Ida och Emma och jag hade lördagsmys framför Sommarkrysset på TV. Inte det smartaste att ge en 4-åring godis och Coca-Cola kl. 20:30 men vad gör man inte för barnen! Hon somnade till slut vid halv elva tiden...

Jennie / 6 september

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0