Underskattad frukt

Nu är jag ännu en gång inne på sånt som har blivit helt underskattat men den här gången är det inte ett tv-program utan en frukt!!! Ni som känner mig måste tro att jag har slagit i huvudet när jag pratar frukt - jag som alltid hävdat att frasen "Frukt är godis" är århundradets största lögn!!

Men nu har jag äntligen hittat en favoritfrukt... eftersom jag är allergisk mot nästan alla frukter med kärnor förutom citrus (vilket blir så kladdigt) och eftersom jag börjar ledsna på alla dessa bananer jag trycker i mig så var den här frukten som en skänk från ovan:

GUL KIWI!!! Och jag som inte ens tycker om grön kiwi - men den här är helt underbart god!!!

Och ännu bättre är att en sån kiwi innehåller nästan det dubbla dagliga rekommenderade intaget av C-vitamin!!!

http://www.healthypeople.se/pages.php/healthypeople_sf_goldenkiwi_se.html

Bara så ni vet!

Jennie / 21 september

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0