Hemma igen

Jaha då har vi kommit hem igen från kära Idre som vi redan längtar tillbaka till!

Vi kom hem förra söndagen 10/4 vid 18-tiden efter en relativt lugn bilresa - förutom möjligtvis från Strängnäs då Ida bestämde sig för att det räckte med bilåkande och skrek nästan hela tiden!

När vi kom hem blev Ida som tokig när hon såg alla sina leksaker och sprang omkring och ville känna på allt. Så medan hon sprang omkring passade jag och Daniel på att packa upp med Emmas hjälp. Och jag blev så himla stolt över oss att vi packade upp ALLT och började till och med att tvätta - och ni som känner oss vet att våra väskor ibland kan stå i nån vecka innan allt är uppackat så det är klart jag var stolt. :-)

Även om vi har haft det helt underbart i fjällen är det trots allt: borta bra men hemma bäst!! För det är ju så himla skönt att få sova i sin egna säng. Speciellt för Daniel som slapp dela en 90-säng med Emma och istället fick 90 cm för sig själv... 

Söndagen bjöd på ett fantastisk vårväder och vi passade på att gå ut hela familjen och njuta. Ida och Emma lekte i sandlådan så den nya Polarn & Pyret overallen som Ida fått av farmor måste nu tvättas eftersom Idas leriga sand mest kom på henne själv och inte i sandlådan... Men det är det värt för hon hade så himla kul! Hon fick prova på gungan också men verkade måttligt road i den så det fick bli sandlådan igen!

Annars innehöll dagen mer tvätt och vi försökte hinna med lite städning också. Vi fick en möjlighet att städa ur två lådor i skafferiet eftersom jag upptäckte att en sirapsflaska ramlat och läckt... så gissa om det var kladdigt! Men tur i oturen så fick vi skafferiet rensat och kunde äntligen slänga ut ströbrödet med Bäst-före 2008-11-01!

Och när klockan nästan blev läggdags var det bara att försöka ställa om hjärnan från snö, skidåkning, lifter, vindrickande till jobbhjärnan med andra massor med spännande saker och framför allt utmaningar för mig!

Jennie / 17 april

Kommentarer
Postat av: Tessan

Var det inte alkoholförbud i stugan i Idre...?

Henrik fick dela en 90-säng med mig hela veckan i Idre, så gissa om han tyckte det var skönt att komma hem till egen säng... =)

Men skoj hade vi!

2010-04-22 @ 21:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0