Ingen dans!

Idag lördag 17/4 skulle ju Emma äntligen fått gå på sin danskurs hon gör på lördagar men eftersom vi har varit i Idre så har hon missat två lördagar i rad och såg verkligen fram emot idag. Men nähä igår, fredag kom ett sms från Folkuniversitetet att kursen var inställd - av den ovanliga anledningen att det var lavinutbrott och fröken sittar fast på en flygplats i London. :-) Den som skrev var nog lite stressad för jag hade för mig att det var en vulkan som hade fått ett utbrott ingen lavin.

Ja så det var bara att förklara läget för Emma. Och som ni alla vet så går det inte att lura henne så det var ingen idé att hitta på att flygplanet var trasigt eller nåt sånt utan det var bara att förklara läget vilket innebar att jag fick förklara vad en vulkan är, hur den ser ut, hur den låter, var den finns osv osv osv! Och jag borde nog ha läst på lite mer inför det här förhöret för jag kände att jag fick improvisera en del. Men till slut så kom vi fram till att vulkanen på Island var som en ballong med vatten i och om man inte knyter ballongen och sen slår på ballongen jättehårt så sprutar en massa vatten upp... ja eller nåt! :-)

Sen när det var läggdags igår kväll så ville Emma förklara för Daniel vad en vulkan var - vet inte om han riktigt förstod allt!!!!

Jennie / 17 apr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0