Kryssning

Ja tro det eller ej.... jag var på kryssning med Viking Line till Mariehamn. Sist jag var på kryssning var nog, ja Västindienkryssning i för sig 2002 eller nåt och innan det var det Estonia 1994 och innan det... hmm jag har nog inte varit på en sån här kryssning någonsin!

Vi åkte 6 "personalare" från jobbet och kom på båten vid 17.30-tiden då vi letade oss fram till våra 3 hytter för att piffa till oss lite innan middagen. Vi hann med att ta ett (eller ett par) glas mousserande vin innan vi gick till buffén för att äta. Fantastiskt gott var det!! Vinet till maten var väl sådär men det ingick ju så vad kan man förvänta sig men all lax och skaldjur och efterrätter... Mmmm!!!

Strax innan 21 var vi klara med middagen och gick tillbaka till hytterna och satt och pratade över ett glas vin igen innan vi vid 22-tiden gick upp och dansade. Så himla bra band som spelade och jag har längtat så jättemycket efter att få dansa så jag hade superkul och det tror jag vi alla hade - för första gången vi tittade på klockan var den 02.00!!! Äh, vi dansar lite till...

03.00 var vi hungriga så vi tog oss lite nattamat innan vi gick och la oss strax efter halv fyra!! Det var längesen jag skrattade så mycket - eller så längesen var det nog inte, typ Idre vecka 14!

Dagen efter spenderades (så klart) på båten och vi kom tillbaka till Stockholm vid 15.30 och var hemma i Nykvarn vid 17-tiden då vi hade besökt av syster Julia. Sen blev det Texas Longhorn mat till middag!

Jennie / 27 april


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0