Vulkanen på Island

Jag är ju så där att när något händer i världen - speciellt naturkatastrofer och liknande så vill jag läsa så mycket jag bara kan och titta på alla filmer och bilder som finns om händelsen. Både för att jag är väldigt intresserad av såna händelser men också för att på något sätt bearbeta vad som har hänt och i vissa fall chocken.

I det här läget är jag väl inte speciellt chockad men väldigt förvånad över hur det kunde bli så här. Men i fall som med Tsunamin och Estonia var det nog mer chock!

Att stora delar av Europas luftrum är stängt är ju så otroligt ovanligt - jag är så himla glad att jag sitter hemma i tryggt förvar och inte ligger och sover på någon brits med barnen i typ Frankfurt (som för övrigt är världens tråkigaste flygplats). Daniels kusin befinner sig i Paris och skulle flygit hem idag men kommer inte hem med flyg så till slut  - efter en extranatt på hotellet, till extra dyrt pris - så fick de tag på tågbiljetter till Köpenhamn där de blir hämtade med bil. Fy fasen vilken slut på en trevlig resa!!!

Ja det är ju bara att fortsätta att följa mediernas uppdateringar om läget och hoppas att askan försvinner snart - bara den inte finns kvar i juli - för då ska jag till Grekland och jag tänkte INTE åka buss!!!!! :-)

Jennie / 17 apr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0