Emma 5 år

Ja så har det då varit den 11 februari 2010 - 5 år har gått sen Emma kom - ännu en dag man aldrig glömmer!

Vi satt och pratade om den dagen och då var kl. 16.30 och kom fram till att jag faktiskt inte hade träffat henne än då utan det vara bara Daniel som fått träffa henne, jag såg henne inte förrän strax efter kl. 19.30 och den stunden glömmer jag aldrig!!

Jag fick ju åka upp på operation och när jag låg på uppvaket fick jag hög feber och låg med en rosa uppblåsbar värmefilt över mig och skakade - då kommer Daniel in med en stirrig blick och höll i vår nyfödda dotter som låg och sov i hans armar. Jag fick inte hålla henne och frös så mycket att jag inte ens kunde röra på armarna för att ta på henne så jag bara tittade i några minuter innan de skickade ut dem för att jag skulle få vila! Gud vad hemskt det var att se dem gå!!!

Men det tog bara nån timme till innan min feber gått ner och jag kunde få bli skjutsad i sängen ner till BB och vara med min nya lilla familj!

Ja... nu var det ju inte det här jag skulle berätta - jag skulle ju berätta om Emmas 5 års dag!

Hon har ju räknat ner till den här dagen sen i julas tror jag så äntligen var den här! Hon sov när vi kom in och sjöng men vaknade rätt så snabbt och satte sig upp i sängen för att öppna paket.

Till henne blev det alldeles för många paket så jag vågar inte ens skriva allt hon fick! Hon fick fyra paket på morgonen så det räcker om jag berättar vilka det var! :-)



Paket 1: Det blev en nedervåning till dockskåpet.
Paket 2: Vattenfärger
Paket 3: Penslar



Paket 4: Singstar Disney

Alldeles sprallig körde sen Daniel henne till dagis vid kl. 11 med två paket glass med sig som Emma fick bjuda barnen på efter lunch. På kvällen kom farmor och farfar och åt middag med oss för att fira henne. Självklart fick födelsedagsbarnet välja middag - och det blev fisksoppa!

Jennie / 17 feb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0