6 veckor kvar

Idag är det exakt 6 veckor kvar tills jag ska börja jobba igen!

Helt otroligt vad tiden har gått fort under det här året jag har varit hemma. Jag gick på mammaledighet den 16 januari 2009 och hade - trots erfarenheter av förra mammaledigheten - massor med planer på vad jag skulle hinna med det här året. Bland annat skulle jag titta igenom alla små videoband till videokameran och skriva vad det var på varje, jag skulle sätta in alla korten från bröllopet (från 2003!), jag skulle fixa en fotobok på när Emma var liten, en fotobok för när huset byggdes och en fotobok för när vi var på Kreta och hade nog tanken att hinna med Thailand också...

Men jag hade nog egentligen inga större förhoppningar på att hinna med så mycket av det men något av det hade varit trevligt. Det får väl bli när jag blir pensionär istället. Fast å andra sidan har jag hunnit med en hel del annat; som att jobba extra ca 30 timmar i månaden och klarat av 22,5 hp (15 p) på universitetet och nästan allt detta på kvällstid efter barnens läggtid...

Vad är det då jag har fått prioritera bort?! Ja ibland undrar jag själv hur jag har fått dygnets alla timmar att räcka till men när jag träffar kompisar så vet jag vad jag har prioriterat bort - TV:n! Jag har inte följt en enda serie under hela 2009 och när alla andra pratar om allt bra de har sett så har jag bara sett en och annan repris. Nästan det enda jag har sett på TV är de få timmar Ida sover middag på dagarna - typ Ellen, Oprah och Sjunde Himlen - vilket inte är något att hurra för direkt!

Den 8 mars tar Daniel över ansvaret för barnen under dagarna och jag är lite orolig att den lilla prinsessan också ska bli pappas flicka precis som sin storasyster!! Mamma är bra att ha till allt praktiskt och när man gör illa sig men när man ska leka så är pappa roligast... Fast i för sig börjar jag ledsna lite på att leka affär, sångerskor och skola så Daniel får gärna ta över lite. :-)

Nej jag ser faktiskt fram emot att börja jobba igen men börjar redan nu bli stressad över att inte vara lika uppdaterad som alla andra på jobbet - men det kommer väl! När jag började jobba efter att jag varit ledig med Emma så kändes första dagen som om jag varit borta i 20 år - andra dagen var det som om jag inte varit borta alls. Kanske blir likadant nu?

Jennie / 25 januari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0