Nytt år!

Då har vi hamnat i år 2010 helt plötsligt... eller kanske inte så plötsligt för det var väl väntat men vi har kommit hit med stormsteg. 2009 gick alldeles för fort och det kan i för sig har sina orsaker.

Vi fick barn i början av 2009, jag var mammaledig samtidigt som jag pluggade och jobbade extra och vi gjorde en av våra livs resor till Thailand - så det kanske inte är så konstigt att man tycker året har gått fort. Sen är det väl åldern också får jag väl motvilligt inse, åren går fortare ju äldre man blir!

Egentligen har väl hela början av 2000-talet gått hemskt fort och jag tycker det var nyss vi byggde nytt hus men kom nu på att det var 2004. Men de här 10 åren har varit helt fantastiska och jag har trivts med livet. Vi har hunnit med att förlova oss, gifta oss, bygga 2 hus, få 2 underbara barn, hunnit besöka 18 olika länder, haft 4 olika bilar, fått en del nya och underbara vänner, stärkt banden med våra "gamla" underbara vänner och jag själv har studerat (i evighet) och hunnit med att ta 120 hp! Vad mer kan man begära av livet? Kanske den där trissvinsten!? Men den kommer nog i år tror jag!!

Vad förväntar jag mig av 2010 då? Eller förväntar låter konstigt - som om saker och ting bara ska dimpa ner och fixa sig. Nej jag förväntar mig inte så mycket - men jag har saker/mål att uppnå så det är väl bara att fortsätta skriva mina "att göra listor" och se till att saker och ting blir gjort.

Ett mål är nog att få klart badrummet på övervåningen som fortfarande inte är påbörjat. Men först måste vi isolera garaget eftersom material till det ligger i det blivande badrummet. Så det får väl komma före då: isolera garaget - jättekul! ;-) Men det är tungt att lägga pengarna på ett badrum när man hela tiden är sugen på att åka utomlands. Vi kanske ska börja gå i terapi så att vi håller oss hemma istället... och får lite saker gjorda här hemma - eller nej förresten...

Okej nu var det här med badrum och garage bara en förhoppning - så tjata inte på oss nu och fråga hur det går - för vi vet nog alla hur det kommer att gå... :-)

Nej nu är första dagen på 2010 snart slut och eftersom mitt nya liv börjar på måndag (4/1) - gällande kost och träning - (vilket förresten är ett annat mål) så ska jag passa på att gå och njuta av den härligt goda efterrätten som blev kvar från igår: chokladfondant med vaniljglass. Helt onödigt att påbörja mina mål för tidigt... på måndag börjar det: mitt nya sunda liv!

Hoppas på ett år med massor av tid till mina vänner och min familj och att alla mina vänner ännu ett år orkar stå ut med mig och mitt "prata först och tänka sen - eller inte alls" så kommer det nog att bli en bra början på 2000-talets nästa decennium!

Gott nytt år på er alla

Kram Jennie / 1 jan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0