Ooops!

Nu höll jag på att göra bort mig...

Emma har en dansande Barbiedocka i fin glittrande ballerinaklänning som helt plötsligt kunde flyga - enligt Emma och när den kom farande genom rummet sa jag till henne att hon inte skulle slänga den för då kunde den gå sönder.

"Mamma har ju köpt en så fin docka till dig - den vill du väl inte att den går sönder"

Nu hade jag helt glömt bort följande:

Emma vet att det är farfar som är tomte på julafton och det är för att den riktiga tomten - som för övrigt sitter på NK och tar emot önskningar från barn - inte har tid att åka runt till alla barnen. När Emma var på NK med farmor och farfar önskade hon sig en Barbie i glittrande klänning.

Så alla andra julklappar var från mamma och pappa och resten av släkten men en docka var från den riktiga tomten som låg i ett paket på trappen på julaftonsmorgonen.

Så det är ju självklart att hon när jag säger till henne säger:

"Men mamma, har du köpt den här? Är den inte från den riktiga tomten?????"

"Äh nej just det ja, du fick en annan docka av mamma i Thailand, den där är ju från tomten ja, du har rätt. Jag glömde bort det"

Ha, ha, ha... hon har koll hon!!!

Jennie / 22 januari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0