Turboshopping

Förra fredagen den 8 januari lämnade vi Ida till farmor och farfar och tog med Emma på äventyr. Det startade med att jag bestämde mig för att göra om i arbetsrummet och skapa ett gästrum och då behövde jag lite nya grejer. Men när fredagen väl kom så hade jag inte lyckats sälja mina Billy Bokhyllor i björk (som fortfarande finns kvar) så jag kunde inte köpa den nya bokhyllan än - men vi behövde - faktiskt - servetter och värmeljus så vi åkte upp ändå.

Det blir ju dyra servetter om man åker upp bara för dem så vi passade på att inhandla lite saker till Idas rum som vi ändå snart ska göra iordning - bara vi får bort allt skräp som är där inne.

Ja det blev alltså en tripp till Ikea och då passade vi på att göra det till en liten utflykt med Emma. Så vi tog med oss ett par hundra av hennes julklappspengar som hon skulle få välja en leksak för.

Men vi började med Heron City och gick och åt där - Emma valde så klart McDonalds, Daniel tog kebab och jag åt indiskt. Vi var framme på Heron vid 17.00 vilket jag borde ha insett är den sämsta tiden på hela veckan att gå dit och äta. Många biofilmer börjar väl runt 18-19 vilket gör att ALLA ska äta nu - just när vi skulle äta. Så Emma kunde nästan inte koncentrera sig på att äta för det var så mycket folk att titta på. Men till slut så...

Efter det tog vi en sväng i affärerna och Emma fick åka glashissen en gång. En helt vanlig hiss med glasväggar som är som ett äventyr i sig för Emma.

Efter Heron City åkte vi till Toys ´r Us och Emma fick gå in och välja nåt för 200kr. Vilket inte var det lättaste! Men det var underbart att se henne gå leende genom affären och känna, klämma och titta på allt. Men efter ett tag säger hon: "Äh jag behöver nog inga mer leksaker"! :-) Men hon ångrade sig ganska snabbt och det blev en "Fifi och blomsterfröna-telefon" och några småälvor som tydligen kusin Alva har.

Sen bar det iväg mot Ikea där vi hittade lite av det vi skulle och hann ut ur varuhuset efter att ha ätit glass (trots 17 minusgrader) till precis kl. 20.00 när det stänger.

Så det här innebär att vi gick ur bilen 17.00 på Heron City och klev in i bilen för att åka hem kl. 20.00 - snacka om turboshopping. För shoppingblev det - det såg jag på kontot!!

Jennie / 14 januari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0