Skiathos del 1

Det är en himla tur att jag och Daniel alltid skriver resedagbok på våra resor - annars hade det varit jobbigt att komma ihåg allt från Skiathosresan...

03.00 den 5 juli ringde klockan hemma i Vänstra och det var dags att kliva upp för att packa iordning det sista och ta bilen till Arlanda. Tjejerna vaknade lätt och det var bara att packa in dem i bilen och dra. Flygresan tog lite drygt 3 timmar så vi landade på Skiathos kl. 12 och kunde börja njuta av värmen, solen, havet, poolen och framför allt den fantastiskt goda maten!

Fast den första efterlängtade middagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Ida plockade fram vilddjuret i sig och vägrade sitta still eller ens stå still så hon for runt restaurangen och vi fick turas om att hålla ordning på henne och hon ville inte ens somna med en välling i vagnen som annars brukar funka utmärkt! Så det blev att äta i omgångar och sen gå hem och lägga henne. Fast innan vi kom hem till hotellet hann hon bajsa i en blöja som satt snett så att det trycktes ut på benet - som jag sen fick på min vita kjol och min vita tröja när jag lyfte upp henne... Mmmm!

Så det var början det..

Men den första veckan spenderades som man brukar i Grekland: på stranden, vid poolen och vid middagsbordet. Vi hann den första veckan med att vara på vår "egna" strand i Megali Ammos, den kända stranden Koukounaries, en dag i Skiathos stad, stranden Kolios och stranden Achilades där Emma träffade en kille - Agusten som han hette. Han spanade på henne på stranden och när vi skulle äta lunch ville han sitta vid bordet bredvid och ville sen att pappan skulle fråga vad Emma hette. När Agusten sen beställde pizza så sa hans pappa att han aldrig kommer orka den då säger killen: Då ska jag bjuda Emma på resten!

Så gullig!!


Agusten, Emma och lillasyster Minny lekar i vattnet.

Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0