En dag med Daniel

I söndags så fick Adam sin födelsedagspresent han fick av oss när han fyllde år. Och det var en heldag med mig där vi gjorde precis vad han önskade.
Han ville göra följande: spela bowling, äta och bada på Sydpoolen.
Kanske inte var någon tillfällighet att han valde detta då storebrorsan gjorde dessa saker när han fick en dag med Daniel.
Jag hämtade Adam i Gnesta och det första han såg när han satte sig i bilen var min Iphone. ÅÅÅÅÅ har du en Iphone. När jag frågade om han ville testa den blev han alldeles till sig. När jag sedan sa att han fick göra vad han ville på den spela, surfa, titta på film så var hans ända ord som han sa hela vägen in till bollhallen: Grymt asså, fy vad grymt!!!
Adam hade nog förväntat sig att det skulle vara lättare att bowla, han hade ju gjort det på Wii. Han hade nog inte räknat med att kloten skulle vara så tunga och att rännorna skulle vara så lätta att träffa.
Men han var helnöjd ändå, han fick faktiskt en strike. Men om det var någon som bara såg Adam så trodde dom nog att han fick flera. För varje gång han fick ner en kägla dansade och hoppade han som om han vunnit VM.
Det var kul att se någon bli så glad över så lite.
Efter Bowlingen åt vi pizza och när jag där sa att man kunde ladda ner nya spel på Iphonen så svarade han: Grymt asså, fy vad grym telefon du har. Han fick välja ett spel som vi laddade ner och som han skulle få spela när vi åkte hem sen.
Han var lite sprallig för hur det skulle se ut inne i Sydpoolen hur stor poolen var och så. Så han bytte om blixtsnabbt och duschade lika fort och innan jag var färdig duschad stog han med cyklopet på redo att bada!!!
När vi passerade den stora poolen på väg mot äventyrsbadet blev han lite fundersam. Jag vill inte bada i nån liten pool sa han lite försiktigt. Han hade nog inte förstått att det fanns ett äventyrsbad också. När vi kom dit sa han efter en stund: Fy vad grymt det här är.
Och det var det, det var så himla kul att se hur man kan glädja nån så mycket. Vi gjorde väl allt man kan göra där inne men han var inte så förtjust i vattenrutchbanorna. Kanske för att han åkte med den strömlinjformade sälen Daniel. Det går undan när jag åker!!!
Det hände en grej som jag aldrig gjort förut när vi åkte vattenrutchbana. Det är ju röda och gröna lampor när man får åka och inte och vi åkte när det blev grönt och vad händer i sista kurvan, jo vi kommer i fatt en som måste ha haft sandpapper i brallan för sådär sakta kan man bara inte åka!!! Som tur var hade vi sån hög fart att vi åkte om honom utan att vi ens nuddade varandra!!! Det var Grymt och det sa Adam ett antal gånger sen. Efter det ville han inte åka något mer, hoppas bara han inte är chockad hela livet.
Vi hann med att värma oss lite i bastun innan vi åkte och köpte glass som vi åt i bilen på väg till Gnesta igen.
Adam spelade nånstopp i bilen men han hann med att säga en sak som verkligen fick mig att inse hur mycket den här dagen betydde för honom.
Han sa så här:
 -Daniel vet du en sak?
 -Nej.
 -Jag minns faktiskt inte när jag hade såhär roligt sist!!!
Jag hade ju hoppats att han skulle få roligt men att det skulle vara så uppskattat det föstog jag inte förens då.
Jag hade som sagt också jätte roligt och extra kul blir det ju när det var så uppskattat.
Kort och gått det blev en GRYM dag som jag gärna gör om.
Nästa gång blir det nog Emma eller Jennie som ska få en dag med Daniel!!

Daniel / 25 Maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0