Scaniamilen

Så var det dags för ännu en Scaniamil. För mig blir det den 3:e i raden, för Emma den 2:a och för Daniel den 1:a så vi var där allihopa utom lillskruttan Ida som fick vara hemma hos farmor och mysa. Emma hade fått med sig lite extra support också av farfar. Hon pratade om att hon så gärna ville visa farfar att hon skulle springa så det var superkul att han kunde komma och se...





I toppenväder - lagom varmt och molnigt - var det kl. 17.30 dags för barnloppets start. Emma ville inte ha med sig någon av oss så det var ju bara att släppa in henne i startfållan några minuter innan start. Fast hon hade ju så klart bästisen Olivia där så hon var ju inte helt själv. De fick värma upp tillsammans med mina gamla kollegor Malin och Ingvor som hoppade runt på scenen tillsammans med Pigge Pingvin från Sydpoolen och vi stod och tittade på när alla - ja typ 400 barn - gjorde sig klara för start!

När startskottet gick blir det full fart på alla barnen i sina gröna nya fina tröjor som de fick innan start. Emma och Olivia sprang inte riktigt lika fort i början eftersom de höll varandra i handen men de släppte efter en kort bit. Sen sprang de 800-meters loppet och blev påhejade i målfållan av oss och fick i mål varsin medalj som de var så himla glada över! Och att sen få både korv med bröd, festis och fiskdamm gjorde ju inte saken sämre!

Sen 18.10 var det dags för vuxenstarten och jag, Daniel och Henrik Skoog placerade oss i startfållan och även vi fick lite uppvärmning innan starten. Daniel fick en sluttid på 28 minuter och jag på 35 minuter på 5 km sträckan vilket jag var väldigt nöjd med eftersom jag aldrig tidigare sprungit 5 km i sträck utomhus och tro mig det är en enorm skillnad att springa på ett plant löpband mot att springa ute på grus, gräs och asfalt i backar upp och ner!!

Sen fick vi också varsin medalj och lite mat innan vi nöjt åkte hem!!

Jennie / 29 maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0