Ulltrosor

Nej  nu får man hålla lite koll igen på vad pappan i familjen säger! Vet inte om ni kommer ihåg när jag råkade tjuvlyssna när han förklarade för Emma att eskimåerna kommer från Eskimåland - och jag rättade honom till att det faktiskt var Grönland.

Idag hände det igen... han tänkte sig inte riktigt för och när Emma undrade hur man egentligen gör trosor så förklarade jag först att man har tyg och det är maskiner som klipper till tyget och syr ihop dem. Sen skulle Daniel förklara vad tyget görs av...

"Man klipper av fårets ull och kardar det och gör tråd av det sen blir det tyg..." STOPP!! Hur många ULLTROSOR har ni sett?? Jag vill då inte ha dem...

Gud vad vi skrattade när han väl kom på vad han satt och sa!!!

:-)

Jennie / 6 maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0