Emmas dansuppvisning 30/10

Emma har den här terminen dansat Minifunk på JAM Dansstudio i Södertälje och det tycker hon är betydligt roligare än den barndans hon gick i våras - där hon tyckte att de mest tramsade. Hon sa själv:

- "Mamma, när ska vi börja dansa på riktigt - de tramsar ju bara".

Den här terminen har hon som sagt dansat på ett annat ställe och fick också vara med om sin första uppvisning. Första uppvisning med danskursen vill säga - hon har ju gjort en uppvisning tidigare när hon mimade till Mamma Mia i Thailand inför ca 100 gäster på hotellet och mamma var stolt tusen gånger om och det var ingen skillnad denna gång... jag var stolt tusen gånger om igen!!



Hon har övat massor hemma i vardagsrummet men det var ändå (så klart) jättepirrigt innan. Emma och jag gick in bakvägen på Elektron och jag själv blev alldeles pirrig i magen och tänkte tillbaka på alla år som jag själv dansade och hur spännande och häftigt det var att uppträda och få vara med bakom scenen och se allt som hände. Så jag är jätteglad att Emma också får uppleva det för det är något speciellt.

När uppvisningen var klar åkte vi hem och mormor och morfar (som också såg på uppvisningen) följde med hem på middag. I bilen på vägen hem säger Emma helt plötsligt:

-"Åh jag önskade att jag var kvar på scenen, jag vill stå och dansa på scenen hela tiden det var så roligt".

Gullunge!!!!!

Jennie / 29 nov


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0