Balans...

Ibland undrar jag vad vi egentligen gjorde med fritiden innan vi hade barn!! I för sig hade vi inget hur att pyssla med då heller och utan barn hade vi ingen att städa upp efter eller laga mat till. Jag har alltid varit imponerad över hur alla föräldrar får vardagen att gå ihop men jag är än mer imponerad när jag nu får prova på...

Känner att jag har lite svårt att få balans mellan hemlivet och jobbet men det är väl något man får öva på och lära sig. När jag är hemma tänker jag att jag ska gå ner massor i tid så jag hinner umgås med våra härliga prinsessor och när jag lämnar dem på dagis - och får springa efter för att få en puss - och kommer till jobbet så skulle jag kunna jobba hur mycket som helst men det tar aldrig slut och tiden går så himla fort - för det är ju så himla kul. Och sociala jag trivs ju som fisken i vattnet när jag får träffa så mycket folk som jag gör - i för sig inte bara roliga möten - men väldigt lärorika.

Så jag jobbar hårt med att inte ta med mig jobbet hem och att fokusera på barnen hemma och på jobbet jobbar jag hårt med att få tiden att räcka till och ändå kunna hämta tjejerna på dagis... så alla ni som har hållit på med den här balansgången länge får väl ge mig en kurs!

Tillägg: som tur är har jag en fantastisk pappa till barnen som styr upp det här med hämtning och matlagning!!

Jennie / 7 okt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0