Dag 2 i KL

I söndags var det vår andra dag här i KL och den började vi med att vaknade vid 7:30 och fixade iordning oss för att sen åka ner 17 våningar för att äta en god frukost i en iskall frukostmatsal.

Vi gick efter frukosten bort till närmaste Monorail stationen och trängde oss på bland alla andra som var på väg någonstans och lyckades även ta oss ut ur tågvagnen och gick ungefär 5 minuter innan vi var framme vid vårt mål som idag var Chinatown – och shoppinggatan Petaling Street.

Här promenerade vi ett tag men handlade nästan ingenting eftersom det visade sig att det är billigare i Thailand på sådana här varor – men det var en trevlig promenad ändå. Vi hann även med ett besök på Central Market innan vi tog Monorailen till stans största shoppingmall med över tusen butiker – Berjaya Plaza där vi också åt lunch. Efter någon timme i Berjaya Plaza tog vi en taxi till hotellet och lämnade av det vi handlat och vilade benen lite och gick sen Petronas Towers för att åka upp till bron emellan de två tornen.

Till vår förvåning var dock bron stängd för byggnation och reparation ända fram till december 2011 så det blev inget besök. Jag och Daniel har ju varit där tidigare och Ida visste ändå inte vad vi skulle göra men Emma blev lite besviken.

Det blev istället en promenad i parken nedanför tornen och vi blev kvar ett tag i den stora lekparken och badplatsen som fanns mitt i parken - men det var fler än vi som hade hittat dit!

Vi spenderade nästan två timmar i parken och tjejerna lekte och hade det roligt - innan det var dags för middag och vi gick tillbaka till shoppingcentret KLCC för att leta upp en restaurang som kunde servera oss varsin stek - för inte tänkte vi äta ris när vi väl är i storstan! Men det var lättare sagt än gjort och de två steakhouse som fanns hade inga bord inom en timme - så det fick bli taiwanesiskt mat istället.

När middagen var uppäten så gick vi - trots att vi var proppmätta - och köpte oss lite söndagsmys eftersom vi inte hade så mycket lördagsmys och gick därefter tillbaka till rummet och myste.

Somnade lite lättare än natten innan då Ida helt plötsligt när hon skulle sova fick för sig att hon inte ville sova i sängen med oss utan skulle sova i soffan. Så vi bäddade i soffan och vi andra kunde "sprida" ut oss lite mer.