Dag 3 i KL

I går måndag vaknade jag irriterad kl. 05:00 över att imamen i moskén i närheten började predika högt och ljudligt - i en hel timme - så det var bara att glömma att somna om. Så jag gick upp och satte mig och pluggade lite med utsikten över stan framför mig och vid 7-tiden vaknade söta lilla Ida som är så sjukt gosig när hon är nyvaken. Så vi myste lite och när de andra sen vaknade vid 8:30 -tiden ville tjejerna bada i badkaret - och jag lyckades somna om i sängen så det blev en sen frukost vid kvart i tio.

När vi väl var klara med frukosten och tandborstningen så tog vi en taxi utanför hotellet - eftersom vi ledsnat på Monorailen - till KL Tower (TV-tornet) som är 421 meter högt.



Och det var en fantastiskt utsikt däruppifrån...



Efter ett varv i TV-tornet - för att se utsikten åt alla håll - åkte vi ner igen och i biljetterna ingick det att rida en tur med häst så tjejerna ville så klart det.




Efter ridningen åkte vi till Bintang Walk och gick i affärer och åt en skitdyr - men god - tapas lunch.



Efter lunchen var vi trötta efter värmen och allt promenerande så vi åkte tillbaka till hotellet och vilade upp oss i någon timme innan vi sen gick till KLCC och åt middag. Äntligen fick vi den efterlängtade köttbiten med potatis och grönsaker - något vi inte äter så ofta på Lanta.



Efter middagen blev det efterrätt och det var nog den godaste jag någonsin ätit och resten av familjen verkade hålla med.



Proppmätta gick vi hem i värmen och myste. Tjejerna fick titta på lite film och jag och Daniel öppnade en efterlängtad flaska vin som vi köpt med oss.



Somnade sen gott med våra älsklingar intill...

Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0