Fredag igen!

Jaha så var det fredag igen och veckan bara susade förbi!

I måndags morse vaknade jag tidigt och hann med att plugga lite grann innan resten av familjen vaknade. Sen vid 07:30 är det full fart för då väcker vi tjejerna och det ska ätas frukost och klä på sig och se till att väskorna är packade med det som behövs för dagen och sen gå till skolan 08:20 - vilket i måndags blev i ett blåsigt Koh Lanta.

Dagen flöt på som vanligt med lite träning, lunch och trevligt sällskap.

Kvällens middag åts tillsammans med familjen Rhedin och vi provade en ny restaurang - Retro - trevligt och god mat.

Efter en ganska lång väntan på all mat så var det dags att åka hem - Ida skulle bara avsluta kvällen med att kissa på golvet inne i restaurangen - eftersom vi hade glömt en extra blöja. Så det blev till att åka naken hem i tucken!

I tisdags hade jag, Jenni (från Uppsala) & Anette (från Danderyd) tänkt att gå och träna men ösregnet gjorde att vi hamnade hemma hos Jenni i drygt en timme. När det väl slutat regna var det ju lunchdags så det blev ett besök på favoritcafét där Lena också mötte upp oss - och så blev det en trevlig lunch istället för träning.

Efter lunchen unnade vi oss lite fotmassage på Serenity Spa innan vi åkte hem till barnen. Emmas kompis Molly följde med hem då vi skulle vara barnvakt åt henne hela kvällen så det blev lekar till 100% i lägenheten. Till middagen kom familjen Rhedin och gjorde oss sällskap på restaurang Thai Orchid.

Efter middagen satte jag mig och gjorde klart hemtentan som jag jobbat på i snart en vecka och lämnade in den! Äntligen!

I onsdags gjorde vi ytterligare en utflykt och tog mopparna tillsammans med Lena & Patrik, Jenni & Martin och Anette & Kristoffer och åkte till View Point Restaurang som ligger uppe på berget mitt på ön.

Vi klarade oss från regnet som kom när vi satt och åt.

Klarade oss som tur var från regnet även på hemresan - förutom när vi skulle åka och möta upp tjejerna på skolan då det öste ner! Så Daniel fick ta moppen från Long Beach och möta tjejerna och vi andra stannade en stund på Long Beach tills regnet avtagit.

Kl. 16 var det strandfotboll på Klong Dao igen men vid 17-tiden blev vi abrutna av regnet och gick hem och middagen blev hämtmat i lägenheten.

I torsdags var det som vanligt storsamling på skolan och vi alla föräldrar var som vanligt inbjudna. Den här veckan var det Emmas lilla klass som skulle hålla i samlingen och de pratade om året, månaderna och årstiderna och sen gjorde vi en lek med olika frågor om årstiderna där man skulle ta ställning till när på året man tyckte bäst om att göra saker. Detta för att öva alla att våga stå för sin sak. Emma och de andra flickorna i klassen var jätteduktiga på att prata inför hela gruppen - mamma & pappa var stolta över vår stora tjej!

Sen sjöng de en sång...

Sen var det föräldrafika och barnen gick till stranden för - som vanligt - att ha gympa.

Efter fikat på skolan blev det som varje torsdag ett besök på favoritfiket och fika lite mer. Kl 11 åkte Daniel och grabbarna och spelade pingis och jag och Lena åkte hem till dem och badade och efter pingisen kom Daniel och Patrik dit. När skolan slutade tog alla fem barnen skolbussen ut till Long Beach och vi spenderade eftermiddagen med att bada, prata och en promenad på stranden.

Middagen blev på en liten nyöppnad restaurang uppe vid vägen i Long Beach med god mat men myggigt. Kvällen blev tidig och vi åkte hem då Ida somnade i Daniels knä under middagen.

Igår fredag blev det ett gymbesök på morgonen och sen hann jag med att plugga en del innan tjejerna skulle hämtas. Det blev då lunch på May´s och sen en shoppingtur inne i Saladan.

På kvällen var det tacobuffé på restaurangen Black Pearl men vi började med en fördrink hos oss.

Det blev en jättetrevlig kväll med supergod mat - både tacos, svenskt mat och thaimat.

Efter middagen fortsatte vi hem till Kristoffer & Anette där vi blev kvar till 00:30.

Och så var den veckan slut och vi ser fram emot en trevlig helg.