Dagarna går...

Ja dagarna går här på Koh Lanta och tror det eller ej men det springer på ungefär lika snabbt som hemma och det känns som om det är fredag och måndag hela tiden. Skillnaden här är att vi varje dag tar vara på tiden efter skolan och verkligen umgås och träffar några av alla fina vänner vi fått...

I tisdags blev det en promenad på stranden efter middagen och att vara ute och gå på stranden kl. halv sju på kvällen i 28 gradig värme och se hur barnen leker i strandkanten är ju livet! Man blir så lycklig!







I onsdags invigde jag och Emma det nyöppnade franska caféet som har öppnat en bit bort och det är så himla mysigt att få lite mammatid med min underbara Emma. Men man får vara beredd på att inte få en syl i vädret - för den damen kan prata hon!!



Sen kl. 16 var det dags för strandfotboll på Klong Dao Beach igen med några andra svenska familjer och som vanligt var det Daniel som spelade, Ida och Emma lekte i sanden och jag pratade med andra föräldrar som inte spelade - perfekt uppdelning tycker jag!

Ida ville så klart hellre umgås med sin kompis Ebba än mig...



Och efter matchen - som jag inte har en aning om vem som vann - så blev det poolbad!

Middagen blev på Krua Tamarind med familjen Rhedin och Ekberg och vi var inte hemma förrän vid 21-tiden så tjejerna somnade så fort de lagt huvudet på kudden!

Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0