Plugg, plugg, plugg

Oj vad jag önskar att jag hade fler timmar på dygnet än bara 24, de räcker liksom inte till ibland!

Huset får vara som det är och saker ligger fortfarande i kartonger, vi har ingen soffa, inga gardiner, nästan inga blommor och allt är i en enda röra men det har vi inte tid med att fixa nu det får vi ta en annan månad, typ juni när jag är klar med skolan! För nu är det galet mycket plugg och den här veckan har jag suttit i runt 4 timmar varje kväll. Tur att det är så sjukt intressant...

Delkurs 2 för terminen är snart slut och presentationer och inlämningsuppgifterna samlar sig. Imorgon åker jag till Karlskrona och ska presentera mina begrepp Ledarskap och Personlig utveckling utifrån sociologerna Bauman, Tilly, Elias och Foucault - någon som känner igen? Uppgiften är klar men Power Point presentationen ligger jag lite efter med så den håller jag på att knåpa ihop nu.

Tänk om jag vore lite bättre på att planera... så slapp jag slita sista dagen. Fast det är nog så jag är - jag känner igen det även från högstadiet och det hjälpte inte ett dugg att min mamma ett flertal gånger påminde mig om att jag inte lärde mig för skolan utan för livet! Nu känns det som om jag har levt så länge att livet lär mig saker istället för att jag ska lära mig saker om livet... :)

Jenni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0