Nytt jobb

Och så måste jag återigen be om ursäkt för att uppdateringarna kommer alldeles för sällan!
 
Och som vanligt har jag alltid nåt att skylla på... den här gången är det bara ren trötthet då jag har börja ett nytt jobb och när jag kommer hem är det matlagning och plocka med kläder och fixa inför morgondagen som gäller - sen är jag dödstrött.
 
Jag började min nya tjänst som HR Business Partner på Scanias Forskning & Utvecklingsenhet den 1 september och det är full fart. Kommer från Scanias Produktion och där är det puls och jag var orolig att det inte skulle vara samma puls på R&D men jag hade helt fel. Det är galet mycket hela tiden - men galet kul!
 
Måste säga att jag känner mig otroligt glad över att ha haft så roliga jobb - eller så blir det vad man gör det till! Jag ska jobba i så många år till och då måste jag trivas och ha kul. Jag kan inte slösa min dyrbara livstid på att jobba med något jag vantrivs med - det är min filosofi och har alltid varit. Och det har lyckats hittills!!
 
Så imorgon ser jag fram emot ännu en dag med rekryteringar, löneanalyser, planering av employer branding aktiviteter och en massa annat kul med en massa härliga människor. Ni som inte träffar på så många HR människor kan jag säga att när man umgås med ett gäng HR folk så är det sällan en tyst sekund. Det är alltid någon som har något att säga hela tiden - och det passar mig bra!
 
Jennie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0