Dyr glass

Igår hade vi en dag då vi bara var hemma och tog det lugnt. Städade och plockade lite hemma. Min mamma lärde mig att man måste ha tråkigt ibland för annars kan man inte ha kul - så det försökte jag lära min barn igår. :) Så vi hängde alltså hemma i lägenheten och byggde Lego, spelade Uno, diskade, vek lite kläder och lite sånt man kan göra i en lägenhet på 45 kvm. I omgångar klagade tjejerna lite på att det var tråkigt men sen kom de plötsligt på något de kunde leka med!

Vi börjar komma in i de spanska mattiderna och igår vaknade vi strax efter nio, åt frukost strax efter tio, lunch vid halv tre och middag vid åtta! Ida brukar ibland fråga när vi äter: "Vilken mat äter vi nu?" Jag kan förstå henne för det är vid alla måltider vi äter ljust ute och mellan 30-36 grader varmt så det är inte så lätt att veta om det är lunch eller middag!

Efter middagen tog vi en tur ner till Puerto Banus som är ca 1,5 km från oss där vi tog en promenad i hamnen och tittade på alla fina båtar och fina bilar som står parkerade framför båtplatserna. Bland annat ligger nu den kungaliga familjen i Saudi´s två båtar här just nu. De har en tredje också men den är för stor för att komma in i Puerto Banus hamn..

Det var en fin motorbåt som var till salu som Ida tyckte vi kunde köpa... :-) Men vi låter hellre de 5 miljonerna ligga kvar i madrassen!



Sen gick vi och köpte glass - skitdyr sådan!! Men väldigt god!



Kram på er alla där hemma!

Jennie / 5 aug

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0