Granada

I onsdags var det dags för vår efterlängtade utflykt till Grandada. Vi har båda hört att det ska vara en trevlig stad så det var ett måste för oss att se. Och det var en galet mysig stad. Nu har jag lovat tjejerna att inte säga så mycket fula ord (jag får nämligen betala mellan 20-50 cent varje gång jag gör det). Därför skriver jag galet mysig stad - annars hade jag nog valt "jäkligt" mysig stad eller "skitmysig"!
 
Bland annat gjorde vi ett besök i den fina Katedralen, tyvärr fick man inte fotografera där inne...
 
 
För att se så mycket av stan på kort tid så tog vi en Hop-on Hof-off buss, och så klart satt vi på övervåningen!
 
 
Vi fortsatte, efter bussturen, till fots och gick bland små gator, över mysiga och lummiga torg, strosade bland stadens basarer...
 
 
... och åt (bland annat) paella till lunch!
 
 
Tjejerna är så himla duktiga och följde med på allt utan att klaga, trots värmen.
 
 
Men det gällde att ta små pauser här och var och vila upp benen lite och dricka massor!!
 
 
Och sen fortsätta igen...
 
 
Efter ca sex timmar promenerade runt om i stan med paus för bussresan och lunch så tog vi oss tillbaka till hotellet. På vägen dit gjorde vi ett tapas-stopp!
 
 
Mycket nöjda gick vi sen tillbaka till hotellet för att vila benen inför morgondagens Sierra Nevada utflykt! Granada ska vi ABSOLUT åka tillbaka till och nästa gång blir det ett besök vid Alhambra, men tyvärr säljer de bara ett visst antal biljetter per dag - vilket vi missat - så de var tyvärr slut när vi kom! Och när vi tänker efter så vore det skönt att gå där i flera timmar när det INTE är 37 grader varmt.
 
Jennie / 16 aug 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Rhedin

Åh, så mycket god mat! Tapas..I miss! Ser att det är LITE varmt hos er :-)

2014-08-19 @ 10:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0