Inskolningssamtal

Imorgon börjar skolan och förskolan för barnen och de längtar samtidigt som det är pirrigt i magen. Idag hade jag inskolningssamtal med Idas förskolepedagog Sofi och jag fick chansen att berätta allt om min lilla älskling och Sofi berättade allt om förskolans verksamhet. Ida & Emma fick träffa båda pedagogerna och fick en rundtur på förskolan och skolan så nu känns det bra fast fortfarande pirrigt.
 
När vi gick därifrån sa Ida " Mamma, jag önskar att idag var imorgon och att jag var här med alla mina kompisar". Underbara unge!! <3
 
Emma fick träffa sin lärare, Carolin och se sitt klassrum och var hon skulle sitta. Hon sitter i en fyrgrupp med två killar som heter Oskar och Jack och en tjej som heter Amanda. Oskar och Amanda är också helt nya på skolan så det känns bra, Jack är däremot elev sen tidigare och tvåspråkig - svenska och engelska. Ett annat barn i klassen är tvåspråkig - svenska och spanska.
 
Så idag är sista kvällen på sommarlovet innan allvaret börjar!!
 
Jennie / 26 aug

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0